Tjorven och Lotta

Jag ska nog ha slips i morgon.
Våran basist  -Tjorven - gifter sig imorgon med Lotta.
Lotta på Plåtslagargatan.
Plåtslagargatan 8.
Faktiskt.
Hela The Tabletennis är bjudna.
Kanske blir det lite unplugged.
Men mest blir det väl inget unplugged alls.
Christer brukar inte få till det med akustiska gitarrer.
Å Hasse kan få ett återfall.
Man vet så väldigt lite om morgondagen.
Men Lotta är vacker som en äppelblomma och Tjorven är lycklig som bara en lycklig Tjorv kan vara.
Det kan bli en fin dag imorgon.
Och jag ska bada naken i sjön.
Jag känner mig lycklig nu.

Helskägg

Hejsan!
Det var ett tag sen.
Men det finns det fog för.
Biggan bakade nämligen in förlovningsringen i en sockerkaka, tacka för kaffet och stack till Tibet med Svedbergskan.
Tillvaron rasa ihop som ett korthus och inte ens Röda Ruts trösterika ord kunde bringa ordning på alla dessa små jävla demoner.
Ankan lockade med tvenne lökar, Titti med sina vita tänder och Basse med ett paket nya gula pingpong-bollar.
Har anlagt ett stort sjujävlar helskägg och det är väl egentligen bara Rita Palmhjärta som kan gå upp i brygga för sånt.
 "Du är snygg du", sa hon och drog in mig på den bortre toan på centralförrådet.
Där drog hon ner brallorna och tror ni inte på fan att hon tatuerat Tintin på ena skinkan.
Hon skrattade, jag log och jag insåg att världen är bra galen.
Rita har ryckt upp sig, blivit snärtig och liknar faktiskt - om man kisar en aning - Meryl Streep.
Nu har jag i alla fall börjat få lite ordning på rodret och har tänkt mig göka runt lite i sommar.
Kanske lite country, lite grillat och ganska så mycket bira.
Kalla bira.
Jag har semester.
Jag behöver det.