Biggan levererar


Jag sitter här nu lite slokörad, läppjar lite julöl och lyssnar till Frank Sinatra.
Jag har tänt golvlampan. Fint sken. Snygg. Jag är nöjd trots allt.
Biggan har åkt runt för att dela ut nåra leveranser av låtsaspillesnoppar.
Sen kommer hon hem och då tar vi oss en liten sillabit. Snapsen spar vi till lördag. Nån extra liten julöl kan det bli och medan Biggan håller sig med att fakturera och ha sig, för sånt hör liksom till. Det är ju inte bara batteridrift och könsdrift, det är allt lite pappersjobb också. Jo, medans hon har sig med det, tänkte jag kolla igenom gamla fotoalbum och liksom slappa lite.
Sen tänkte jag smörja in högerfoten lite. Svullnaden vill inte ge med sig. Voltaren.
Nej, inte våldta en ren. Voltaren. Smärtstillande.
Det gör inte ont, men visst fan är den illa färgad, både gul och blå.
Biggan är ledig imorrn och om jag nu inte försover mig, tänkte jag bara jobba halvdag. Jag menar, nån jävla ordning för det väl ändå vara.
Det är ju julafton på lördag.
Å sen när månskenet träffar rätt i solar plexus får väl Biggan och jag fortsätta nånstans där Sergej med kepsen kom in och liksom vände upp och ner på allting.
Det är en mysig kväll i kväll.

må så gått/gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback