En vidunderlig julafton


Vilken vidunderlig julafton det blev.
Tre minus och ett nätt lite lagom snöfall och de tre första Saxonskivorna av farbror tomten.
Lite gott luktande rakvatten. Å nån olja som ska va bra.
Biggan blev glad när jag senare på kvällen ville va lite crazy.
Då hade hon redan fått en morgonrock av finaste sammet, tre flaskor dyrt men jävligt fint spanskt vin, två geischakulor som ska vara bra att nånstans nedanför veka livet.
Hur som helst drog jag av mig kläderna, slog in mitt paket i ett paket och la mig in naturell under granen, bara för att överraska lite granna. Tomteluva på förstås.
Å jävlar va barr det fastna mellan skinkorna.
Men vilken vidunderlig julafton det blev.
Ska juldagskvällen liksom gå i samma tecken? Den som lever får se!
För hem till Biggan och mig kommer Raffe och Fia.
Och Ankan och Basse.
Dom enades i största samförstånd att trots separationen, fira denna jul ihop. Det blir den sista.
Biggan som verkar ha kommit in i en andra andning efter den tråkiga veckan, sa att hon skulle lägga sina lite erotiska geischakulor bland dadlar och nötter, i skålen på bordet i vardagsrummet.
Bara för att kolla vad som skulle kunna hända.
Allt kan hända, säger Biggan.
Hon är alltid optimist, jag gillar det hos henne.

gilbert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback