Fia messar


Vi hade så lite å göra på jobbet idag, så jag plocka nåra timmar och gick hem.
Egentligen har vi mycket att göra så här före alla helger, men det ska väl ni skita i.

Jag fick ett sms idag.
Lite märkligt.
"Har du Fickparkerat på länge?" häls. Trafikskolefröken Fia
Så stod det och det måste väl vara Raffes tjej, som var över hos oss för några veckor sen å lattja vuxenlekar.
Jag har tänkt lite på henne.
Hon är så vacker och läcker så att kollektivtrafiken stannar.
"Jag skulle behöva nåra fler lektioner", skulle jag vilja svara.
Men jag kan fan inte messa.
Jag måste lära mig.

Biggan tycker vi ska testa den tysta harmannen när den här tråkiga veckan är slut.
Jag håller med och undrar samtidigt vad det kan vara för nåt festligt.

Kalle-Henke slutar imorrn och han har kommit på att det här med centralförråd inte passar så där bra som han trodde ett tag.
Efter jul har han fått fyra veckors praktik hos åtta munkar här utanför i skogen nånstans.
Vi får se hur det blir.

Jag har lovat Ankan å komma över i kväll och hjälpa henne göra ren köksfläkten.
Det är några skruvar som sitter som fan.
Dom flyttar snart och det är viktigt att såna grejer är frescha.
Basse skulle visst iväg å binda flugor hos Roland och Rikard. (det är lustigt, men det finns sju stycken i fiskeklubben som börjar på bokstaven R. Det säger i alla fall Basse, fast han börjar på B)
Och det är bra, för man kan inte vara så många i deras kök.
Både Basse och Ankan verkar att ha tagit separationen bra. Ingen är ledsen.
Bara lite lätt beklagande.

Basse och jag ska i varje fall hyra en liten lokal efter nyår, där vi kan spela pingpong en gång i veckan.
Jag är lite överflödigt fett på sidorna, men Basse börjar få en riktig jävla isterbuk.
Då är det bra med pingpong.

Nu måste jag tvätta mina arbetskläder.

vi hörs/gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback