Hjärtan runt pungen


Åh, Biggan och jag har slappat hela dagen. Vi beställde nåt som skulle föreställa grekiskt, men fan va härsken osten var. Oliverna var fulla med kärnor och bättre har man väl ätit.
Vi har varit skapligt dagen efter om man säger så.
Man blir ju gärna det efter ett sjöslag.
Men det var jävlar i mig ingen som tog mej på armbrytning.

Vesas farsa hade bokstavligen klätt sig som en julgran. Han sprang omkring naken halva kvällen med såna där flätade julhjärtan runt pungen. Det var väl kul en kvart, men när han - tror vi - skitit i julgransfoten tyckte vi att han gått för långt. Vesas morsa märkte ingenting, för hon var inte bjuden.
Harry slog näven genom en gipsvägg. Han bara garva.
Pekka hångla upp en biologilärarinna i brygga.
Jag och Biggan dansade hela kvällen.
Och det gick väl åt en och annan flarra. Vi var ju minst tretti pers.
Det var en kul kväll.

Det tyckte nog du också, Linda!
Är lite nyfiken, så här kommer några frågor?

* Varför har du tatuerat in Kronblom på baksidan av ena vaden?

* Stack du iväg med SnickarPelle en stund och praktiserade nån form av byggnadsställning?

* Va viskade du till Biggan när vi stod i köket och klicka grädde på rulltårtan?

* Kan inte jag få råkopian på fotot som du tog på mig och Anneli ute i det där cykelskjulet?

* Vad stod det på lappen du fick av den där killen med den gamla Gulf-kepsen?

Hur som helst, det var en trevlig kväll och Harry tjuvkopplade inte en endaste bil.

Nu ska jag snart titta på Tevehuset, mysa med Biggan och samla kraft till en annan dag.


vi ses snart/ allas våran gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback