Igår var igår och idag en annan dag


Igår var igår och idag är en annan dag.
Jag vann pingpongturneringen. Ganska lätt, utan att förta mig egentligen.
Basse var fyllsjuk och visade prov på dålig sportmannaship och taskig grovmororik.
Och kåtBiggan kom hem i morse och det utan att jag hört ett ljud från henne sedan juldagen.
Jag har sagt att vi måste sätta oss ner och prata om det här med fri kärlek.
Tanken är ju god, men sen ska den fungera utan att vi sårar varandra.
Att hon hänger runt åt Svarvarn gör väl inget, men hon kan väl höra av sig.
Jag blev lite ledsen, det blev jag, så jag hörde av mig till Ankan och rätt var det var så hade jag med omsorg och fingerfärdighet pluggat igen hennes egen lilla golvbrunn.
Det är allt tur att jag är ledig den här veckan.
Jag känner av all fet mat, det salta och alla jävla öl.
Å whiskey, sprit och vin.
Röda Rut ringde å önska en god fortsättning.
Fortsättning på vaddå? fråga jag.
Skit på dig, svarade hon och sa samtidigt att Mårten var magsjuk.
Ikväll ska Fia och jag åka skridskor.
PÅ sjön.
Sjön suger, sa jag och gapflabbade.
Äh, sa hon.

gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback