Jag blir tokig


Trogna läsare av denna blogg kommer ihåg hur jag körde in högerbenet i hjulet häromsistens.
Å va på nypen att få inställa en prestigefull pingpongmatch mot Mårten.
Nu har det hänt igen.
Högerfoten ligger svullen som en överjäst deg och det pulserar så in i helvete.
Jag tror jag blir tokig.
Jag förbannar den snö som kom inatt.
Det var snögigt och spårigt på cykelbanan och Rut måste ha placerat hela sitt breddfeta rumphugg på signalhornet när hon passerade mig. Klart som fan att jag hajja till och tror ni inte på fan att cykeln drog iväg åt fel håll och högerdojjan rätt in i hela eker-systemet.
Där låg jag kräla och folk tuta och garva och vinka och tjoa och jag ville bara åt Röda Tjocka Rut och säga henne ett sanningens ord.
Det gjorde jag på jobbet.
Och hon bara garva.
Nu ligger jag hemma och har ont. Biggan kom nyss. Hon sjöng Winter Wonderland och jag anar att det kan vara dags för den tysta harmannen och göra entre´i hela sammanhanget.
Biggan är en frodig och glad julklapp som jag fått i förskott.
Trots det hon gjorde med Per-Olov Svarvare.

den som lever få se/gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback