Kebabrulle mellan låren


Har det varit fullmåne de senaste dagarna?
Är det nån som vet?
Hur kan det annars komma sig att jag sover så jävla dåligt?
Å drömmer. Nåt så förbannat. Å galnare blir det för varje natt. Så galet, alltså!
Biggan vakna härom natten av att jag stod och ryckte i hennes täcke och påstod att hon hade en kebabrulle inslagen i folie liggandes mellan låren. Och jag bara yra.
Fan, hon garva åt mig så hon inte kunde somna om.
Å i natt var jag hos farbror doktorn och beklaga mig över vätska i knäna. Han sa att jag skulle hem och linda en pannkaka runt det drabbade knät, sätta mig tillrätta i en skön fåtölj och läsa Falukuriren i en kvart, så ska du se att vågorna i håret försvann.
Jag titta på doktorn och inte fan va han nån doktor heller.
Det var Lennart Hyland.
Fy fan, va dumt det kan bli.
Men det värsta var väl förra sommaren. En för övrigt bedrövlig sommar i alla bemärkelser.
Då upptäckte Solvej (minns ni Solvej - den gamla kossan) mig i trädgården. Det ska sägas i sammanhanget att jag vid tillfället led av både halsfluss och hög feber.
Hur som helst står jag där, mitt i natten med ett sadelskydd på huvudet och ett par redigt fula kallsonger å i full färd med att sätta upp en tvåmans-tält.
Det regnade som fan och Solvej hade full schå att få in mig.
Jag hävdade bestämt att hon kunde dra dit pepparn växer, för jag skulle minnsan nå toppen på Kebenekajse. Alldeles själv.
Nu nådde jag inte toppen. Å det var väl bra.
För man bör inte klättra i berg med ett sadelskydd på huvudet.
Undrar vad jag drömmer om ikväll?
Fia och Ankan, kanske?

hat bra så länge/gille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback