Kladdade hela kvällen

ove

En limerick om Ove Grahn

Det var en robust fotbollsspelare i Grasshoppers
som med sin strategiska roll var en world-toppers
än slank han hit
än slank han dit
å än slank han in som basist i The Boppers

Jag har ju specialicerat mig på limerickar om gamla sporthjältar.
Det är inte alltid dom gör succe i limerickföreningen. Det är nästan aldrig.
Det är mest Svea Hansson som ska läsa sina och hon tror hon är så jävla bra.
Hon är en jävla rugguggla, tycker jag.
Men när vi hade vårat årsmöte härom dagen kom jag faktiskt på andra plats i årets limerickturnering.
Det blev ingen sporthjälte-limerick.
Det blev den här:

På en skitig bordell i Paris
stank det karamell och bensin
när Ebba Schultz lyfte sin kjol
och Wolfgang Gleb sköt undan en stol
och jaga på som en kanin

Den kom tvåa och tror ni fan inte att Svea Hansson vann med nån skitlimerick som handla om nån jävla stins från Ånge.
Kulturnämden var där, men det blev inget slagsmål som alla hade befarat. Den griniga skulpturen var snäll och fin som en filbunke. Jag vet inte vad han ätit eller druckit, men han skulle bara spela luffarschack med alla som passerade hans bord.
Lotta, som är suppleant i nämnden var på och kladdade hela kvällen. Och det fick hon väl göra.
För några år sen när vi var på nån studieresa till en drejstuga i Helsingfors skulle hon promt ha med mig in i hytten på båten. Och det var väl helt okej.
Men jävlar va hon lukta vitlök.
Det var länge sen vi var på en sån kul resa.

Apropå resa, så bär det iväg till Vesa idag.
Det ska bli jävligt skoj.
Biggan har köpt nya snygga kläder och jag är stolt som en tupp att kunna visa upp en sån kvinna för mina finska bröder. Hoppas det blir karriåke. Jag känner för lite karriåke ikväll.
Lustigt egentligen.
Karri-Åke låter som en farbror till Vesa, Pekke och Harry. Eller hur?
Kul att Linda kommer. Och tänk om hon skulle ha min klackring med sig.

Rafael har meddelat att det blir nåt speciellt på Luciarocken.
Rävar och andra djur ska klä ut sig till änglar på scen. Dom spelar visst instrumental new age-musik nu, men det kan bli bra i alla fall.

Nä, nu tror jag att jag ska gå in till Biggan och leka campingsemester.
Det är en kul lek och det är jag som reser tältet.

ha de bra/gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback