Kung Bore


Ojojoj!
Förra veckan kom jag inte ut.
Nä, då stod julen för dörren.
Idag kommer jag heller inte ut.
Nu har Kung Bore ställt till sånt jävla besvär så att det räcker och blir över.
Jävlar i min låda vilket väder. Det blåser isbjörnar och snöar snett så in i helvete. Det piskar i fejset när man är ute och spankulerar.
Och Biggan som satt sig i bilen för att leverera till några amorösa donnor i grannkommun. Nu är det hon som kör som folk, försiktigt med stadig blick på mötande trafik, väglag och en och annan vilsen älg.
Själv tänkte jag kura eftermiddag i BIggans och min nya soffa av utomordentlig kvalitet.
Köpte kvällstidning och fick Repmånad på köpet och nu ska det mycket till för att rycka upp mig ur denna härliga ledighet.
En bilpåse, skitstor chokaldkaka, en Magnus Mandel och en tvåliters kola är mitt enda sällskap.
Livet på en pinne, kan man säga.

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback