Linda hjärta Ruben?

Var till Coop och shoppade efter jobbet idag. Behövde på ditt och datt. Betalade och började kånka två fulla papperskassar mot utgången. Väl utanför entrén får jag en konstig känsla i magen. Får nämligen se att utanför Lennarts Skor så går Ruben. Han ser inte mig, eller så vill han inte se mig. Jag vet inte. Och han var inte ensam. Hang gick och flamsa och tramsa med en kvinna i 25-årsåldern. De verkade ha hur trevligt som helst. Det liksom knöt sig i magen på mig, och smärtade ända upp i hjärttrakten.

Blev först så jäkla överraskad över att jag kände så, men så tänkte jag att jag kanske har starkare känslor för Ruben än vad jag trott. Vet inte, men jag är rädd för att jag är kär i den mannen.

Så jävla typiskt mig! Varför har jag inte visat honom  mina känslor? Varför har jag inte sagt något? Tycker han att jag är för gammal för honom? Hängpattar? Frågorna bara åker radiobil i huvudet. Hade jag berättat för honom så kanske han inte gått där med den där bitchen.

Nä, fy fan. Känner mig så jävla vissen. Hade någonstans en liten förhoppning om en vit jul – tillsammans med Ruben. Men det sket sig skapligt.

Imorgon åker raklöddret fram igen. På dörren till bibblan ska det stå: "Jävla Ruben!"

Snyft! /Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback