Linda + Ruben = sant


Det var Agne som grät.
Han var inte ledsen. Han var rörd.
Agne jobbade hos oss för länge sen. Han började på sågen. Han var en riktig jobbare, han.
Men Agne har fortsatt att regelbundet hälsa på oss på förrådet. Mest har det varit för att lämna spillvirke till Jävlar-Lasse och hans jävla fågelholkar och annat hemslöjd och skit.
Idag jobbade Agne sin sista dag.
Det var därför han grät.
Jag grät också. Och Rut. Och Mårten. Och till och med Jävlar-Lasse, som brukligt brukar vara kylig och kall som decembermorgon.
Agne bjöd på bulla å kaffe och det var trevligt.
Nu hoppas jag Agne får en bra tid här framöver.

Jävlar-Lasse är ju som han är, men faktum är att han vann förstapris på en hantverksmässa en gång.
Han hade gjort nån råttfälla som såg ut som en gäddkäft.
Det var kul för honom, men va fan ska man med en sån till.

Linda + Ruben = sant

Biggan har mens så hon är tjurig som fan.
Jag får väl plocka fram majonäsmustaschen igen.
Kanske hjälper?

Ikväll tänker jag kolla på video. Det var länge sen. En gammal konsert med Dolly Parton.
Från Nashville och hon sjunger som en gudinna och spelar maracas med hela överkroppen.
Jag tror jag sett den hundra gånger.
Så får det bli.

hat bra/gille



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback