Naturkatastrof i magen


Det var jävligt stark sås på gårdagens kebab, pepperoni, lök och såna där ettriga jalapenos, så jag antar att jag får skylla mig själv.
Nu har jag suttit på toa hela morgonen och det känns som att köra ett tomtebloss rätt upp i kiosken.
Och i kväll ska Biggan och jag på julbord. Hur ska det gå?
Det ska gå bra, för jag riktigt längtar.
Här är min tioitopp på julbordet.

* Supen
* Janssonen
* Sillen
* Laxen
* Rödbetssalladen
* Konjakskorven
* Julölen
* Ägghalvanen
* Rebensspjällen
* Potatisen
* Efterrätten

Hur ser eran tioitopp ut?

Biggan var inte hemma förrän vi halvtre. Hon var glad och nöjd och hade - som hon sa - sålt in i helvete bra. Oljor, Kama Sutra-böcker och små utomjordingar i roliga färger.
Bäst gick julgransbelysningen med små erigerande julpillesnorrar.
Hon sa i morse när hon slog upp ögonen att hon anade vad Ankan och jag var ute efter och gav mig en liten tidig julklapp som fick mig att slå ett litet huvud i taket.
FRI KÄRLEK
Go jul, sa hon och pussade mig som bara Biggan kan.
Hon är det bästa jag har.

Basse ringde nyss och lät som man kan göra om man varit lite väl länge på en after work.
Han och Roland ska pimpla några timmar på dan och fråga om jag ville hänga på.
Jag känner mig lite skraj att isen inte ska hålla, men Roland säger , att va fan, det är klart den håller.
Jag ska hänga med och hoppas att naturkatastrofen i magen ska ge med sig.

Fan va jag längtar efter julbordet!

va rädda om varann/ gilbert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback