Ostbågar i näsan


Biggan och jag hade ju tänkt oss Saxon på Globen. Det är imorgon, tror jag.
Men då blir det Vesa istället.
Och lite finsk polka.
Dom är tre bröder.
Vesa, Pekka och Harry. Tuffa trion sa man i skolan. Hoppas verkligen på Pekka och Harry imorrn.
Då blir det dans på bordet. Och bryta arm. Och sjunga Elvis. Och såna där jobbiga grabbnävar i magen så fort man möter dom. Och så brukar dom tvinga folk att räkna till tretti på finska. Kan bli jobbigt faktiskt.
"Det är lite dåligt med armeringsjärn i det bygget", bruker folk säga om Harry. Det är lite skakigt och rätt var det är så kan han tjuvkoppla en bil och bara dra. Jag vet inte om han har haft ett jobb sen vi sluta plugget.
Pekka är lärare i finsk litteraturhistoria och skriver dagsverser i nån blaska nånstans.
Men han är kul. Han brukar skoja och stoppa upp ostbågar i näsborrarna och sen blir han så jävla full så han glömmer bort dom. Det kanske är därför han aldrig får nåra brudar.
Vesa är duktig på att teckna. Och trolla.
En gång trolla han bort mig totalt.
Eller så drack jag sprit.

Det ska bli kul.
Biggan är förväntansfull och jag hoppas få visa upp min älskling för Linda.
Eller hur blir det, tro?

den som lever får se/gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback