Pannkaka av alltihop


Idag är det torsdag och jag har bestämt att hoppa av den där akvarellkursen.
Jag hinner inte och inte har jag lust heller. Kroki var roligt att få testa, men sen blev det en jävla massa landskapsmålningar av alltihopa. Det är inge kul.
Men på jobbet idag hade vi kul.
Vi har bestämt att varje torsdag ska vi göra en gemensam lunch, istället för att ta med våra gamla vanliga mögiga matlådor.
Det var Ruts idé och vi var med på den på en gång.
Röda Rut tror på såna där hälsofrämjande saker och vi andra tycker att det är lika bra att hålla med, annars får man en stor fet smäll.
Idag var det ärtsoppa och pannkaka.
Och det var just vad det blev det.
Pannkaka. Av alltihop.
Ärtsoppan blev bra. Den var från burk och det blev Mårten som rörde i den karotten.
Och hur jävla svårt kan det va.
Det blev jag som skulle fixa pannkakan, medans Rut, Lisbet och Rita Palmhjärta stack å köpte mjölk och mazariner till kaffet.
Jag har aldrig stekt pannkaka och gissa hur dom små livet såg ut. Små jävla brända flagor som ingen ville äta. Röda Rut hytte med näven och skrek nåt om bortskämda karlar som inte ens kan torka sig i arselet.  själva.
Men se, det skulle hon inte gjort. För när hon satt tänderna i en mazarin som förmodligen sett bättre dar, tappade hon en plomb i käften.
Jag kunde inte låta bli att skratta. Inte Mårten heller.
Fan, hon har ju sämre tänder än en glasblåsare från 1800-talet.
Det blev ingen bra start på våran gemensamma middagsprocedur, men vi enades om att försätta.
Nästa vecka korv å bröd.
Det blir nog bra.

hej på en stund / gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback