Sju sorters kakor


Sju sorters kakar.
Svenska dansband 12
Kissar fiskar i vattnet?

Så heter böckerna jag fått genom dessa odrägliga jultidningsförsäljare.
Jag ville inte, men dom två ledsna barnen som stod utanför min dörr i september såg så molokna ut att jag kände mig tvungen att beställa nåt.
Jag är en hängiven dörrförsäljarmotståndare.
En gång blev jag så jävla förbannad att jag slet kepsen av en gammal gubbe, slängde den över gatan och skrek att nästa gång du ringer på min dörr, så stoppar jag upp kepsen och skänker den till förhistoriska museét.
Han har inte varit här sen dess.
Han sålde inte jultidningar. Han försökte sälja Jehova.

Nu ska Biggan å jag dricka kaffé.
Å ta en kaka. Inte sju.
Bara en.
Eller två.

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback