Skadad


Nu blev det hela lite ofrivilligt.
Jag blev ju lite förbannad igår när det blev jag själv som fick min egen julklapp, när vi bytte på jobbet, så tanken var väl att skita i att gå till jobbet idag. Tänkte försova mig fram till eftermiddagen eller nåt. Men sen rann liksom ilskan ur mig och jobba en halvdag kändes väl okej.
Men så var blev det som det blev.
Sjögren ringde ju.
HockeyBockey-chefen. Han värvade mig.
Å det var som att köra upp en eldgaffel i kiosken på mig.
För nu skulle skridskorna ovillkorligen hittas. Och det gjorde dom. Häpnadsväckande snabbt, faktiskt.
Och det var då olyckan drabbade mig. Skulle känna på slipningen.
Precis när jag drog fingret längs skenan, som var rostig och dann, så kommer Biggan och slår mig i ryggen och utropar högt så in i helvete.
"Sitter du å filar naglarna, din lilla smygfjolla". Och så skrattade hon så där kul och bollade lite med bröna som bara Biggan kan göra så bra.
Och tror ni inte att jag skärde mig riktigt ordentligt, när fingret slank iväg på skenan som trots rost och sånt var vass som någon av Biggans alla repliker.
Så nu sitter jag - inte allt för ledsen ska väl sägas - med stort bandage och tittar när Biggan tänder upp julgran, stjärnor och hela mig och hela sig.
Man kan fan inte jobba på ett centralförråd med smärta och bandage.
Nä, det går inte, så det blev så att jag måste vara hemma.
Men det ska väl gå det också.

hej på en stund/gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback