Smeta senap


Konstig prick, den där Vesa.
Igår kväll ringde han å anklagade mig för att förra helgen ha gömt hans perkulator bakom tummlaren i tvättstugan.
Jag svarade snällt att jag är oskyldig och passade på samma gång på att be honom dra åt helvete.
Han kanske skulle börja med att hoppa på sin egen helvilda farsa istället. Och fråga honom om ett och annat.
Han gick ju lös på allting så länge han var vaken.
Jag menar, att smeta senap på den där Matisse-kopian i hallen, hur bussigt var det?

Biggan står i köket och panerar torsk och jag har nyss skalat potatis.
Mot kvällningen ska vi baka pepparkakor och lussebullar.
Det ska bli mysigt.

Sen ska Biggan öppna lucka nummer tio i Kama Sutra-kalendern.
Undrar vad det blir för sensuellt den här gången?

återkommer/gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback