Solvej är felgängad


Jag vet inte ja.
Men inte kan väl Solvej vara helt och hållet gängad som man ska.
Idag rusar hon in på jobbet med nån lustig jävla hatt och bara gapar och skriker.
Anklagar mig för både det ena och det andra. Att jag stjäl och snattar.
Vad fan ska jag med hennes gamla dopskedar till?
Vad ska jag med ett par nötta damskridskor till?
Och hur i hela friden tror människan att jag är kapabel till att plugga igen håligheter i hennes farsas gamla ångmaskin?
Hon gick på så hela stället stannade upp.
Och tror ni inte hon saknade en framtand. Hon ser lite solkig ut.
Röda Rut var tvungen att dra ut henne och efter det blev ingenting sig likt.
Jag ska inte säga att jag tycker synd om Solvej, men det gör jag.
Hon borde skaffa sig en karl.
Hon är bitter. Och det ska ingen behöva vara.

gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback