Vi är spända båda två


Ikväll  brassar jag å Biggan något eget i köket.
Chorizo, rostat lök och jävligt salta pommes.
Ett par tjeckiska bira går nog också ner.
Biggan har köpt nåt rött.
Hon får dock ta det lite easy. Haft diarré ett par dar.

Vi ska kolla på Idol.
Vi är lite spända båda två.
Vi ser lite olika på det här vem som ska vinna. Båda är så himla duktiga.
Agnes sjunger som hon hade ett halvt kilo odense-noguat i halsen. Men det gör inget. Den där tjocka halsen blir unik, tycker jag.
Och Sebastian borde sjunga i Saxon.
Jag tippar Sebastian. Biggan tippar Agnes.

Mårten tippar också. Varje fredag. Men vinner aldrig.
Det är synd om Mårten.

Imorgon sticker Biggan och jag å kollar en ny soffa.
Vi köper den som gemensam julklapp.
På kvällen är det kalas. Vesa ska uppvaktas.
Vi har samlat och skramlat och köpt en för jävla läcker fällkniv. Över tjogi olika funktioner.
Om man använder allt som går att använda kan man nästan bygga ett rymdskepp.
Skoja bara. Men det verkar kunna bli bra när Vesa sticker ut å pimplar.
Det ska bli kallskuret och lite hemkört.
Det kan bli en lördag att minnas. Och söndag.

Men ikväll blir det mys.

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback