Biggan ska stöpa ljus


Kenneth är skyddsombud på jobbet. Han var med på kursen idag. Han är slug i förhandlingar, ärlig inpå bara märg och ben och en hejare på att säga sanningar.
Så när han säger att det inte blir nån vinter i år, ja då jävlar blir det ingen vinter i år. 
Det är synd. För vintern är fin. Synd bara att det är så mycket snö och så kallt.

Biggan är ledig i morgon. Hon ska stöpa ljus och lägga upp mina nya manchesterbyxor. Får hon tid över har hon lovat att spela in ett bra blandband som vi kan ha på när vi har gymnastik i sovrummet. Jag hade hemskt gärna gjort henne sällskap hemma, men jag är tvungen att åka till jobbet.
Handkassan stämmer visst inte riktigt.

Jag hörde förresten att Rafael - ni vet rockkillen -  har spelat gam i nån barnpjäs på nån stadsteater nånstans. Hoppas det blev succé. Det är honom väl unt. Han har kämpat i motvind så det räcker och blir över.

Röda Rut och jag har lovat att vi tar hand om tipspromenaden på årets julfest. Förra året var det Mårten och då blev det bara frågor om fåglar. Jag tycker det är jävligt dåligt stil att inte ha en bredare inriktning.
Jag fick bara tre rätt och det har man ju fått hört ett helt år.
Dessutom tycker jag att Mårten har jävligt fula glasögon.

Solvej ringde, men jag la på.
Tänk att en någorlunda tindrande kärlek kan vändas till frustande avsmak på bara nån vecka.
Vad såg jag egentligen hos henne. Snygg kropp och ett skapligt leende. Men inte så mycket mer.

Nu har Biggan bytt till vinterdäck, hon skriker att hon är frusen och vill att jag gör upp eld i ljumsken.
Vad gör man inte för att nå alldeles rätt tempratur?

pussåkram gilbert gahm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback