Den sega lilla råttan


Hej, Gilbert här igen!

Nu så, då börjar det värsta onda ge med sig.
Och det kan vi tacka Basse för. Han rusade över med Voltaren på tub och Biggan smörjde (hon fnissade och frågade om jag inte ville ha Tigerbalsam) in foten och en bit upp på vaden.
Det gjorde susen, för nu kanske Basse och jag ta en tre-setare senare ikväll.
Biggan ska hjälpa Ankan med ett skitstort papparkakshus som ska stå i Sparbankens skyltfönster hela december.

Röda Rut tog ut tre komptimmar idag också. Hon vill inte säga vad hon gör, den sega lilla råttan, och alla på jobbet är så jävla nyfikna.
Jag tror hon träffar Kenne på parkförvaltningen.

Jag fick en liten present av Biggan idag. Tre rosor och Tigers of Pan Tangs första skiva.
Den rockar fett måste jag säga.
Är jag en hårdrockare eller en country och westernkille, egentligen.
Jag är nog båda.

Nu måste jag upp och röra mig, så jag inte blir stel till pingisen.
Vi spelar med gula bollar. Jag vet inte varför, det har bara blivit så.
Kanske för att jag är född på skärtorsdagen. Alltså undermedvetet.

vi hörs/gille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback