Det bubbla i brallan


Har precis kommit hem.
Jag hade helt glömt bort att jag lovat att hjälpa Mårten. Hans farsa ska flytta till ålderdomshemmet och det var både det ena och det andra som skulle flyttas. Tungt jobb när man inte är riktigt på topp.
Mårtens farsa fyller nitti nästa vecka och börjar väl tackla av som man säger.
Hörapparaten körde han sönder i micron förra veckan så idag hörde han inte ett jävla dugg.
Slapp i kiosken var han också. Jävla var det bubbla i brallan.
Hans gamla skivbord krävde sex man och en kvinna. Och han skulle tvunget ha med det, fast det inte får plats.
När det var klart räckte han mig en tjuga.
Mårten fick en burk inlagd gurka, som gubben hade lagt in själv. Sa han. Jag tror inte riktigt det.
Det var i alla fall skönt när det var över.

Jag träffa Fia som hastigast när jag köpte tidningen.
Tack för igår, sa hon och stoppade ner tevebilagan och bilpåsen i handväskan. Hon drog så där skönt på munnen så det pirra i pallet.

Nu är jag hemma och där tänker jag stanna.
Biggan säger att vi kan väl försöka att äta med pinnar.
Så tänker vi till kvällen.

ha det bra/ gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback