Farbror Tryffel har köpt digitalbox


Idag är det söndag och det väntar hårt arbete.
Jag bor i ett flerfamiljshus och har tagit på mig att sköta både det ena och det andra till reducerad hyra. Det är en bra deal tycker jag ganska ofta. Men så kör allt ihop sig ibland och då hopar sig jobben till rena rama slavgörat.
Idag ska trädgården göras fin och tvättstugan snyggas till. Två små äppelträd ska ympas å det gör jag på en timme. Jag har köpt ny sekatör. Fiskars. Bra grejer. Riktigt rejäla.
Fru Andersson har problem med en glappkontakt. Å det är inge bra när julstakarna ska upp.
Farbror Tryffel har köpt digitalbox och fattar fan ingenting. Det ingång visserligen inte i mitt jobb, men jag har lovat att hjälpa honom. Tänkte passa på å tala om att han får sänka volymen när han spelar sin jävla jazz. Är det nåt jag hatar så är det trumpet. Och kalops.
Han heter förresten inte Tryffel, men han ser ut som en.
Biggan tycker att facken där tvättmedlet ska vara är hur äckliga som helst. Hon har sagt att hon kan ta tvättstugan.
Jag kan ta henne i tvättstugan.
Sa jag.
Vi skrattade. En bra start på en söndag mitt i livet.

Efter en sån dag ska det smaka med rysk köttfärssoppa.

Jag hör av mig.


Gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback