Inskränkt gubbtjuv


Det är inte så att jag är en inskränkt gubbtjyv som ligger på sofflocket hela dagarna, men jag får faktiskt inte hjälpa till i köket ikväll. Hur mycket jag än tjatat och bönat. Biggan vill vara där själv och överraska med dunder och brak, som hon säger.
Man säger inte emot en sån som Biggan. Då får man stryk.
Det luktar gott.
Sa jag att det skulle bli kinesiskt. Jag har tre tjeckpilsner kvar. Jag tömmer dom ikväll så är det gjort.
Jag sitter och ser reprisen av Doobidoo. Jag kommer inte ihåg så mycket från igår.
Lasse Kronér är helfestlig, tycker jag.

Mårten ringde och tacka för hjälpen. Hans farsa var tacksam fast han inte visa det.
Det är inte lätt att bli gammal och ryckas upp med roten.
Mårten tror farsgubben får det bra. Bra käk och hyggliga kompisar.

Jag har varken sett eller hört nåt från Ankan och Basse. Lite undrar jag varför?
Gör inte ni?

Biggan behöver hjälp med dukningen.
Jag måste hasta...


gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback