Jag har smittat Biggan


Idag har jag inte så mycket att säga.
Jag känner mig piggare. Det gör jag.
Och sen har jag lyssnat mycket på lokalradion. På jobbet. Det är mysigt på nåt sätt. Tiden går fort.

Jag har smittat Biggan lite. Nu är det hon som har krabban i halsen. Hon hostar på natten. Då smeker jag den valkiga magen och då somnar hon om. Med ett leende på läpparna.
Det är fint med kärlek som är ny.
Det är fint med kärlek som är gammal också.

Pjattens boxer som jag skrev om igår, hann i alla fall vinna tre tävlingar. Tre olika klasser. Fulaste hund. Tjockaste hund. Och den lataste hund som blivit slagen av en minigolfklubba.
Pjatten är elektriker och tycker om att dansa.

Det ska bli skönt med helg.
Vi ska mysa.


ha det så gott/ gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback