Jesper och Mauro

Det blev som han ville. Vi besökte Rubens polare Jesper. Jesper Lennartsson. Han bor i en två på Billingevägen. 2 tr. Vi möttes i dörren av hans Jack Russelvalp Mauro. Såååå söt. Sen kom Jesper. Inte riktigt lika söt. Ser ut ungefär som nån har backat in i honom med en långtradare. Men man kan ju vara snäll ändå. Det var mitt första möte med Jesper och Mauro.

Vi klev in i lyan och blev bjudna på var sin grogg som smakade hembränt. Ruben satte sig i soffan med Jesper och Mauro. Jag tittade mig runt i lägenheten. Anticimex hade inte varit där på ett bra tag, men Jesper skyller på Mauro.

Idol började och jag slog mig ner på armstödet bredvid Ruben. Jag smuttade på groggen. Jesper hade nog hunnit dra i sig en kall kvarting redan. Hade redan börjat slöddra lite. Jag längtade hem.

Vi kollade klart på Idol. Hej Baberiba skulle precis börja då jag frågade Ruben om han skulle med hemåt. Även han började bli lite småslirig.
– Kan du inte vänta ett stund, sa han.
– Börjar bli lite trött. Tuff vecka du vet, sa jag.
– Kan vi inte spela Monopol? frågade Jesper
– Nä, inte jag, sa jag. Men ni kan väl spela?

Och så blev det. Jesper och Ruben satte sig i köket och spelade Monopol. Jag tackade för mig och sa till Ruben att han gärna fick titta in till mig på hemvägen. Men han var redan så inne i spelet så han hörde knappt vad jag sa. Jag knallade och tog med mig dörren i en jättesmäll.

Ruben kom aldrig förbi. Jag är besviken. Ska bli roligt att höra hans förklaring på måndag.

Det var mitt "fredagsmys" det!

Snyft! Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback