Käka ärtsoppa



Hemma lite tidigare idag. Hade ett par kvartar och ta ut.
Biggan också. Hon käka ärtsoppa idag så nu sitter hon och tvättar stjärten.
Vi har bestämt oss för en riktig lång långpromenad idag. En och en halv timme har vi sagt. Sen ska det bli kinamat igen. Tänk va gott det kan vara med det. Att jag aldrig tänkt på det.
Men det är klart. Solvej var ju inte direkt nån överjordisk gastronom. Köttfärslimpa med oliver, fläskkorv, makaronerpudding och sånt skit.
Nej, Biggan kan inte bara laga krossade hjärtan med ljumskarna. Hon kan laga mat. Beställa mat.
Hon kan fan allt. Jag kan inte låta bli att imponeras.

Ankan blir röd i ansiktet varje gång vi möts.
Blev det partnerbyte? Det verkar så.
Det saftades och syltades. Det ser jag på hennes rodnad.
Å värre saker finns ju. Om man säger så.

Luciarocken då?
Två hårdrock, ett synt, nåra punk och så ska musikskolan dit med glitter i håret.
Sen ska nåra grabbar försöka komma in i Giness rekordbok. Dom ska försöka få i sig 48 kilo äppelgröt med bara sugrör.
Jag är mest sugen på glöggen. Och rökbomber.

Mårten sa att Linköping vinner i år i hockey.
Skiter väl jag i, sa jag och klickade iväg ett klick med kladdkaka i pannan på honom. Då hytte han med näven och kallade mig "din jävla julbock". Sen klicka han tillbaka.
Röda Rut tycker vi är omogna.
Det skiter vi också i.

Så, nu är Biggan klar med rumpan. Då kan vi gå.

vi ses/gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback