Klockradio


Sådär ja, då var det klart.
Fan va ont i kroppen jag har. Trädgården är klar, alla löven prydligt uppställda längs husväggen i svarta sopsäckar, äppelträden ympade jag så hårt att dom dör väl. Men det skiter jag i.
Vera Anderssons glappkontakt våga jag mig inte på. Dom får skicka nån el-kille imorrn.
Farbror Tryffel är koko han. Inte fan va det en digitalbox när vi öppna kartongen.
Det var en klockradio. Killarna i Stereokiosken måste ha packat fel. Eller så ville de bara jävlas.
Biggan tog tvättstugan som hon lovade. Den blev som ny och jag är inte förvånad. Ska Biggan göra nåt så gör hon det ordentligt. Fråga mig bara.

Den ryska köttfärssoppan smaka delikat.
Men imorgon tror jag det blir vanlig husmanskost.
Eller så tar jag en kebab på lunchen.

Röda Rut gick stavgång förbi, stannade till men vägrade avslöja vad som händer under hennes komptid.
Det är mysko vilket fall.

Håkan som jag ska hjälpa på Luciarocken ringde å fråga om vi skulle satsa lite på rökbomber och sånt i år. Självklart, sa jag och sen vad det bra med det.
Jag längtar lite att få höra Rävar och andra djur. Undrar om Rafael har rakat sig.
Han har i alla fall blekt tänderna har jag hört.

Kanske ska Biggan och jag hyra en film ikväll.
Jag vill thriller, hon vill lättsam amerikansk komedi.

Ni får bestämma! Vad ska vi hyra?


gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback