Krabba i halsen


Det känns som om det parkerat en krabba i halsen. Har haft ont hela dagen. Och nu har det börjat sticka i näsan. Känner mig febrig och inte ens Biggans afganska örtthe tycks hjälpa.
Räknade handkassan och sen gick jag hem.
Kristina brukar basa över handkassan, men nu verkar det som om hon fått en släng av nåt analfabetiskt. Det diffade på åtta hundra. Så jävla illa kan man väl inte räkna.
Igår viskade jag till Rut och sa att Mårtens glasögon var från en helt annat tid och epok. Han måste ha hört mig, för idag var han utan. Han hade linser och såg ut som en jävla mupp. Men det sa jag inte. För skulle han höra det kommer han väl imorgon utan sina löständer.
Biggan tror att hon fått vätska i knäna. Det går liksom i vågor, säger hon och skrattar. Och vippar på rumpan. Bara för att retas.
Jag känner mig lite för krasslig för att gosa.
Stannar nog hemma imorgon, så jag tänkte kolla på Ben Hur ikväll. Den är lång, jag vet, men det är bra.
Jag tror jag ska ta en apelsin

Biggan hälsar

gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback