Linda är tillbaka


Linda är tillbaka och ingen är gladare än jag.
Idag har det varit en sådan där skön söndag som man annars bara ser på film. Legat i sängen hela förmiddagen, gått omkring och skrotat och gjort absolut ingenting.
Biggan och jag satt nakna som skräddare på golvet och käka kinamat. Det pirrade och bambuskott och fritterade räkor smakar aldrig bättre än under såna passionerande och romantiska stunder.
Det känns som att Biggan har förlöst mig. Jag känner mig trygg som i en livmoder och vi skattar åt samma saker.

Den här till exempel:

Två bajskorvar satt och lekte i en sandlåda. Då kom plötsligt en diarré fram till dom.
"Får jag vara med å lattja", frågade diarrékillen
"Nej", svarade bajskorvarna i kör. "Det här är bara för hårda grabbar".

Lite barnsligt kanske, men är det en sån där skön söndag och ingenting tycks beskymra, kan man fnissa och garva åt vad som helst.

I morgon ska jag på fackmöte hela dagen. Jag lovar att jag kommer att somna efter maten.
Biggan ska lägga slingor i håret och har lovat en överraskning till kvällen.

Och Solvej, vem fan är det?


gille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback