Rut ämnar bli maka



Röda Rut släppte bomben på fikat idag.
Hon gifter sig med Kenne på parkförvaltningen. Trettonhelgen.
Det kunde man ge sig fan på.
Jag är glad för hennes skull, men ändå inte. Kenne har ett tvivelaktigt rykte även om han på senare år repat mod och gaskat upp sig. Förr var han väl inte alltid å lita på. Det var inte direkt groddar och vetekli till frukost, om man säger så.
Jag hoppas få vara bestman. Då ska jag köra några limerickar ooch hålla lite lagom låda.

Biggan var tvärsur i morse utan att jag vet varför.
Jag provade min gamla klassiker som alltid brukar funka. In i kylskåpet och smeta en majonäsmustasch och liksom gå ut å överraska.
Fan vad du ska kladda, sa hon och då var det väl lika bra å gå till jobbet.
Hon har inte kommit hem än, så jag vet inte riktigt ja.

Mårten farsa har börjat röka pipa på hemmet. Han blir snart nitti. Jag vet inte om det är en sån bra idé.
Men jag antar att han får göra som han vill.

Nu måste jag gå och skita, men rätt vad det är så dyker jag upp.


hej/gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback