senapssill i arselet


Jag kan väl passa på att skriva av mig i väntan på den käraste.

Idag var det en seg dag. Fredagar brukar vara sköna dagar. I dag var det som vilken tisdag eller onsdag som helst. Det ville inte riktigt lossa.
Röda Rut var låg. Hon sjöng ingen Dolly Parton som hon brukar.
Hon hade tandvärk.
Mårten hade ont i ryggen.
Jag hade ont av chefens närvaro.
Det blir inget julbord i år. Visst kan vi fixa ett, men då måste ni betala själva, sa han. Du kan stoppa upp en senapssill i arselet, sa jag inte. Men jag ville.
Jag gillar julbord. Sen skiter jag i om jag brukar få problem med gallan.


Biggan smsa på förmiddagen och skrev snuskiga saker. Hon är tokig. Jag kunde nästan inte jobba efter det.
Jag vet inte hur man smsar.
Eller messar, som Basse säger.

Jag ska ringa Linda nån dag. Det var länge sedan jag hörde hennes röst.

Rafaels band, Rävar och andra djur, ska återuppstå på Luciarocken. Det blir nästan bara nya band, men sen blir det några gamla. Det är kul med såna satsningar. Jag brukar hjälpa Håkan med tekniken och ljuset.
Andra band som ska sjunga är; Superhjältemannen, BURR, The Miffos, Tant Klant och Kantarellerna.
The Rockabillys är husband kan man säga. Dom ska binda ihop hela kvällen eller hur man ska säga.
Lions utser Årets Tingeling. Det är nåt med nåt stipendium för duktiga sommarjobbare. Det är meningen att dom ska tindra hela kvällen. Jag vet inte jag.
Håkan och jag brukar dra i oss ganska så mycket glögg.
Vi får se hur det blir i år.

Solvej har gått upp i rök. Verkar det som.
Det gör inget.

Jag funderar på att lägga ut min krokiläxa på bloggen. Biggan blev i alla fall nöjd.

Jag längtar efter snö. Jag längtar efter en spännande femmil en helslappad söndagmorgon.
Gör inte ni det?

Nej, nu ska jag knäppa en tjeck. Nummer tre.
Det hettar på kinden.
FREDAG!


gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback