Svettiga karlar


Jag tycker hela historien är söt och jag tycker inte du behöver skämmas.
Sen att Sverige tog brons var ju bara löken på laxen eller vad det heter.

Apropå pinsamheter, så kan ju Biggan - har det visat sig - fullständigt gå upp i brygga i sina kinkiga försök att sätta lite sprätt på vardagens tillvaro.
Igår. Det var  dåligt väder så vi gav fan i att gå å titta på nåt jävla braxmete vid ån som det var tänkt. Då flög fan i Biggan och sa att ikväll slår vi på stort. Javisst, sa jag utan att rexlektera över vad hon egentligen menade.
Vi ska nuppa så fuktmätarn i källaren exploderar, skrek hon och vi gjorde oss redo för ett rätt märkligt förspel. Hon går upp i limningen över svettiga karlar säger hon, så varför inte?
Det började med att hon tejpade fast en stegmätare på låret. Silvertejp. Jag var naken som en fjärt och rätt var det var smörjde hon in pungen med tigerbalsam.
Och jävlar vad jag sprang.
Åtta kilometer, bara i köket.
Å svettig blev jag. Som en gris.
Men sen blev det åka av.

Det känns lite pinsamt så här efteråt, men va fan, gjort är gjort och efteråt drog jag mitt första halsbloss.


gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback