Tårta på tårta

Jaha, då blev det lite tårta igen.
Ankan och Basse kom över med den tårta som var kvar. Basse var eld och lågor över sina nya vadarstövlar. Ankan fnissade hela tiden. Det är ett lyckligt par. Och Basse började tjata på en gång. Han har gjort det förr. Att vi till våren ska gå flugfiskekurs. Tie veckor. Jag är sugen, men har så jävla mycket annat.
Detta har jag:

•Akvarellkursen
•Limerick-föreningen
•Biggan och hela Kama Sutra-katalogen (fniss)
•Lite fackligt på jobbet
•Country & western-klubben på puben
•Drejning av askkoppar (ganska fula) i hobbyrummet
•Brevväxling med Preben i Köpenhamn (vi träffades på ett internationellt scoutläger när vi var små)
•Dragspel när andan faller på

Bland annat.
Sen dyker det hela tiden upp nya saker. Nu ska ju Solvejs alla prylar kastas ut. Och hon var ju en jävla hamster hon. Grejer precis över allt. Och fula grejer.
Ankan ville ha Solvejs gamla latexoverall. Basse snodde ett rör med åtta badmintonbollar. Resten eldar vi upp, sa jag och jävlar vad vi skrattade. Vi skrattade så Biggan satt marsipanrosen i halsen. Jag slog henne i ryggen och rosen flög nästan upp på hatthyllan.
Då skatta vi ännu mer.
Och så där hållde vi på ända till Basse och Ankan gick hem.

Då flög påfågeln i Biggan och rätt var det var hade vi slagit knut på varandra.
Jag är glad i dag.

Gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback