Ankstjärt där bak

Har nyss kommit hem. Och jag är glad i hågen. Vad annars kan man vara efter en sådan upplevelse jag nyss bevittnat. Ni vet, Mårten på jobbet, en tjock ungkarl, Stray Cats på väggarna och två rum och köksfläkt, ringde efter jobbet och sa att jag kunde väl komma förbi en stund och titta på hans nya frisyr. Oj jävlar i min låda vicken frippa. Brylkrämfrossad rockabillystajl med en sån där ankstjärt i nacken. Jag skrattade ihjäl mig innanför kroppen. Han såg ut som fan. Men det sa jag inte.
Man måste lära sig att vara sansad. Att vara vuxen och inte kränka.
Det har Röda Rut lärt mig nu.
Mårten var förstås nöjd och meddelade att det även för hans del vankas country and western till helgen.
Succe, säger han.
Jag säger mest hmm... men inte högt.

Röda Rut tar ut två timmar komp i morgon. Bara så ni vet.

Själv ska jag till tandläkarn. Undrar om han kan laga hålet i plånboken.

Solvej hälsar att allt är bra.

ha de´ gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback