En kväll i Löberöd

Nyss kommit hem från jobbet på skolbiblioteket. Blir så trött ibland på alla likgiltiga ungdomar. Finns liksom ingen gnista i undomarna i dag. Tog en genväg hem, genom dalgången Rövarekulan. Det vackraste vi har i Löberöd. Ännu vackrare blir det en sådan här vacker höstdag.

Vad gör man en onsdagkväll i Löberöd? Ja, det finns inte mycket att göra. Antingen käkar mat Thai-mat eller så roar man sig med bilbingo vid idrottsplatsen. Eller så kan man spela boule. Det är väldigt populärt i Löberöd. Annars är det inte mycket.

Varför bor jag kvar? Ja, det har jag frågat mig många gånger. Bodde några år, tillsammans med Jonny, inne i Eslöv. Men jag längtade hem. Vet inte riktigt vad det är som drar. Trivs med mitt jobb och mina grannar.

Äsch, det blir nog några bitar till på John Lennon-pusslet. Pusslet fick jag förresten av Gille Gahm i 30-årspresent.

Ha en trevlig kväll! / Linda Glapp-Stenduva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback