Höststädning

Idag är en härlig oktoberdag. Solen står som spön i backen. Det passar bra. För idag har vi nämligen gemensam höststädning i kvarteret där jag bor. Vi krattar, klipper, rensar ogräs, sopar och gör snyggt i sandlådorna.

Det är så pass skönt i solen, så jag är endast klädd i topp med ett par matchande mysbyxor.

Lite mysigt att se hur granngubbarna springer och fluktar på mig hela tiden. De åren jag levde med Jonny så vågade ingen ens heja på mig. Han kunde bli fly förbannad, när han märkte att någon bara tittade lite för mycket på mig. Kommer så väl ihåg vårstädningen 1999, då Benny i 86:an gick lite för långt. Tyckte Jonny. Jonny fick tuppjuck och formligen demolerade Bennys ansikte med en storstrut. Rätt upp i nylle! Minns det som det var igår.

Ja, Jonny lilla gubben. Får säkert anledning att berätta mer om honom en annan gång.

Nä, nu måste jag ut igen. Hemvärnet är här och ska bjuda oss på ärtsoppa.

Kramis/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback