Solvej flyttar

Så här är det:

Festivalen i morgon blir Solvej och mitt sista offentliga framträdande som ett par.
Hon ska flytta. Man kan säga att hon fått nog. Att jag fått nog.
Jag kan inte säga att jag är ledsen.

Men jag var glad när jag träffade henne. Åtta år sedan. På Billinge Motell. Karaoke-kväll. Fullsatt och varmt. Vi var lyckligt packade hela bunten och det vilade en salig eufori över lokalen. Alla var där. Ni vet. Man pussas och kramas. Man sjunger falskt men man skiter i hela världen.
Det blev romantiskt värre framåt natten. Solvej tände säkert två hundra värmeljus i sin tvåa. Vi pratade om livet, spela lite TP och drack glögg fast det var mitt i maj.
Solvej lindade mig kring sitt lillfinger. Hon var mogen. Sju år äldre och suppleant i byggnadsnämnden.
Vi hittade varandra. Vi delade så mycket.

Nu är det slut och jag kan inte säga att jag är ledsen.
Jag är inte glad heller.
Trots att jag har bestämt mig för Johnny Cash-skjortan.

Solvej har sagt att jag kanske inte behöver ragga så mycket i morgon. Hon vill få ett fint avslut.
Det vill jag också. Men man kan väl ragga ändå.


gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback