tänk att dom spelade Factory

Tänk att dom spelade Factory. Man skulle ha varit där. Och Oj vilken trevlig avrundning det blev.
Visst är det angenämt att åter stifta bekantskap med gamla rävar från det förflutna. Det lustiga i kråksången är att - förutom vissa skavanker hos nästan allihopa - de flesta går rätt bra att känna igen. Man hade sin roll och man hamnar där igen. Oavsett om man vill eller inte.
Jag hoppas Dannes scones smakade bra, förresten.
Henke, honom har jag inte hört av eller sett på minst hundra år. Senaste jag hörde nåt om honom var att han gjorde sig riktigt illa. Det var väl under J-SM i enduro han kvadade och fick en stor jävla ekrot rätt upp i kiosken. Då var han inte kaxig.
Lollo minns jag vagt. Var inte det hon som bodde i det där underliga konstnärs-kollektivet. Dom som höll på med det där fula textilslöjden. Potatistryck och sånt. Runda gardiner kommer jag ihåg. Dom var väl såna där gröna-vågare också. Lite mysko.
Att Hasse blev stökig är jag inte ett dugg förvånad över. Det är en ful ovana han alltid haft. 
I vår ålder får man lida pin efter en sån där brak fest. Det kan sitta i flera veckor.
Till helgen är det min tur. Ska på country & western-festival. Solvej och jag. Ankan och Basse. Ankan har sagt att hon kan köra, så gissa om jag ska damma av bootsen och Strenton-hatten. Basse har skurit ut nya klackjärn på jobbet så du kan tro att det blir steppa av.
Jag har spelat in ett blandband vi ska ha i bilen. Rådberg, Hank, Dolly Parton och lite till smått och gott.
Jag återkommer i ämnet.
Må alla ha det bra.


gille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback