Biggan bönade och bad.


Jaha, och tror ni inte att man blev utsatt för nån form av komplott.
Där sitter man i underbar miljö på ett vackert gästgiveri och tar ungefär tredje tuggan i en härlig köttbit, och plötsligt så har Solvej - ja, hon satt mitt emot mig - dragit foten ur röda pumsen och placerad sin bredfeta Kalle Anka-fot rätt på göken min. Under bordet. Hon log på nåt obehagligt vis och jag blev fan så arg och tog taxin hem.
Mårten kan känna sig rökt.
Det är mig Solvej ska fiska i sitt nät. Det är mig hon vill ha.
Biggan bönade och bad.
Mårten han visste fan varken ut eller in.
Och Solvej, ja Solvej, ständigt denna Solvej.
Mest tycker jag synd om Mårten, som är hals över huvud förälskad.
Nu har jag i ren och skär ilska hällt upp en djävul till grogg och tänker sen kanske dra till Raffe och Fia. Där är det fest och där tänker jag dansa så dom får lägga om parketten på måndag.
Biggan, Mårten och Solvej kan äta sin dessert hur mycket dom vill.
Jag är skitförbannad.
Och skitglad.
Konstigt va?

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback