Fia är torsk på lax


Jaha, då var man hemma då!
Jag cyklade som en tok, rustad till tänderna och i fönstret stog Fia å vinka så där som på film.
Sugen som fan, det var bara förnamnet.
Nu är hon väl så het att man måste ha grillvantar, tänkte jag.
Olsson, det var bara efternamnet.
Hon var rätt kall, ska sägas i sammanhanget.
Och i ugnen stog en jävla laxpudding och puttra.
Fia är torsk på lax.
Jag är torsk på puddning.
Men inte vilken jävla pudding som helst.
Sen kom Raffe in i köket med en Allt om hobby i näven.
Precis just då gick solen ner.
Jag peta lite i laxen, sen åkte jag hem.
Och här sitter jag nu.

Skönt Linda, att du låter oss höra av dig. Blev lite orolig.
Kul att du tyckte festen var trevligt, trots alla missöden.
Hoppas vi hörs snart igen.
På bloggen.
I verkligheten.

gille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback