Glad


Glad igen!
Biggan ringde från Anki och Titti. Hon längtade, men behövde en natt till hos tjejerna för att ruva på det ägg, som gömmer all den kärlek hon vill skänka mig livet ut.
Hon är säker på sin kärlek, men vill se om den tål att sova borta några nätter.
Hon sa så och jag börja grina.
Hon kommer hem imorgon.
Jag ska krama valkarna av henne.

Idag aviserade Torsten att han skiter i allt det fackliga till hösten.
Han vill att jag ska ta över.
Nä fan, sa jag.
Jo fan, svarade han.
Du kan väl för fan bära fanan på första maj, i alla fall?
Han höjde rösten och jag lovade.
Rut var nöjd och sa att det ändå finns hopp om framtiden.

Mårten har gökat Solvej.
Buksvåger.
Centralförrådet är snart ett familjeföretag.

Och Rita Palmhjärta har aldrig varit så glad.
Inte jag heller.

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback