Lingonsylt


Kommer hem från jobbet, trött och lite slak och vem står inte i köket och gör köttfärslimpa.
Jo, Biggan.
Denna Biggan som redan skänkt mig allt jag önskar och som - jag har skrivit det förr, jag gör det igen - förlöst mig och gjort mig till en mer HEL människa.
Å så lingonsylten sen. Den är syrlig och försiktigt sötad och kvällens måltid kan vara den allra bästa.
Vi plockade med disken tillsammans och när Biggan sträckte sin kropp för att torka bordet, kunde jag inte hålla mig längre.
Jag nafsade hennes nacke och föreslog tisdagsdessert i halmen.
Så blev det. Det var fint. Det var vackert. Det var bara vi två i hela världen.
Nu sitter jag här med rosor på kinden.
Röda.
Som lingonsylten, ungefär.

gilbert

Kommentarer
Postat av: Therés

Ohh, det låter som öppningsscenen till en svensk film a la 2006. Köttfärslimpan, lingonsylten och "you complete me"

2006-01-18 @ 14:37:19
Postat av: Linda Glapp-Stenduva

Jaaa, va vackert! Ja skulle spela Biggans roll och Gilberts skulle gestaltas av Johnny Depp. Vilken kassasuccé! Mvh, Linda

2006-01-19 @ 09:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback