Pilsnerkorvarna vann


Det var nån jävla Tompa som stog i mål.
Jag å Sjögren(efter Christer) på backen.
Borschen(efter Stefan), FläskPer och Fagerhult där fram.
Vilken jävla skön uppställning.
Ändå torska vi med 8-0 mot Pilsnerkorvarna igår kväll
HockeyBockey är en för jävla överskattad idrott.
Vi får se om jag ställer upp nåt mer.

Annars så va det jobbardag i dag som vanligt.
Nu har man ju varit hemma mer än lovligt, så visst fan va det segt att hoppa ur bingen i morse. Biggan låg kvar å ruva på sin stabila rygg och två fina tuttar låg som sälar över hennes hävande överkropp.
Det var en bra start på dagen. En fröjd för ögat.
Sen blev det lite tokigt.
Jag berättade på frukosten för folket på golvet, Lisbet, Rita Palmhjärta, Rut och Mårten, att Biggan och jag förlovat oss.
"De du", sa jag till Mårten som satt närmast och så skulle jag vara lite så där grabbig och boxa till honom.
Gosse va jag tog i.
Tror ni inte på fan att ena nyckelbenet gick av.
Jo då, det är sant, så nu får han gå hemma å reflektera över livet ett par veckor.
Han är dessutom skyldig mig en matlåda.
Det kan han också reflektera över.

Biggan sticker ut på - som hon själv säger - Kama Sutraturné i ett par dar och jag kommer självklart att sakna henne.
Ändå så tror jag att jag cyklar iväg en vända till Fia och visar mitt leende.
Så hon inte glömmer det.
"Att glömma ett leende är som att se solen försvinna en aning", brukar Röda Rut säga.
Och säger Röda Rut så, så är det så.
Annars är det mesta bra.

gille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback