Slicka sig runt mun


Det är mums med ugnstekt falukorv och riktiga kladdfria ris.
Jävlar vad mätt jag blev.
Det blev kanske Rita Palmhjärta idag. Kanske. På flera olika sätt.
Igår nämnde hon vid tillfälle att på torsdag minsann, skulle gammalt hederligt isterband med stuvad potatis läggas i matlådan.
Hon riktigt slicka sig kring mun när hon sa det.
Å jag tänkte, att nu ska den tjyvtjocka raggatan få.
Så jag smugglade ur en riktig chorizodildo från Biggans trollerilåda i morse när ingen människa såg på.
Så när Rita gick sin 15-minuterspromenad med Lisbets i morse passa jag på och borra ner chorizon bland dom stuvade potatisarna.
Men hela arrangemanget sket sig.
För lagom till lunch börja det tydligen bubbla i Ritas kista och en nyanländ magsjuka var ett faktum.
Så hon gick hem. Med matlådan i tygkassen.
Hem till Jörgen.
Som är pingstvän.
Å va fan ska jag säga nu?


gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback