Söndersliten skjorta


Go morgon!
Kom nyss hem, med söndersliten skjorta.
Varför vet jag inte. Ska kolla med Raffe.
Eller Voffe, som vi kallade honom hela kvällen.
Det var Tomas tjej Kristina som tyckte han såg ut som en ledsen hund när vi satt å käka lite snacks.
Då blev det alltså Voffe och han verka nöjd med det, för sen drog han på munnen utav bara fan.
Fia va läcker som en kaka och jag var hela tiden där å knappra lite på kanterna.
Å Voffe drog på munnen. Tomas spela lite gitarr och sjöng.
Det lät för jävligt. Men det sa vi inte.
Och Kristina ville bara snacka spanska inbördeskriget.
Men det tog sig. Det blev en jävla fest till slut.
Biggan ligger och snusar med öppen mun.
Hon hade skrivit en lapp åt mig. Den låg på köksbordet och sammanfattningsvis kan man väl säga, att hon var väl inte ritkigt nöjd med mitt tilltag igår kväll.
Det var en och annan hård och brutal formulering.
Men jag ska förklara ett och annat för henne när hon vaknar.
Sanningen måste  fram i dagens ljus.
Hon har inte en aning om vad som hände under bordet.
När en stycke bredfet Kalle Anka-fot gick på upptäcksfärd med destination tämligen ointresserad gök.
Hon kommer att pussa mig då. Och le. Och vilja ha mig intill sig en hel söndag.
Så tänker jag mig att det ska bli.
Synd bara att skjortan brast i sömmarna. Den kosta i alla fall åtta hundra.
Lite drygt.
Men, vi hörs!

gilbert

Kommentarer
Postat av: porjusgrabben

Får se nu? 800 kronor, det blir 9 skjortor inkl. sidenslips på Dressman...*S*
Nu är porjusgrabben, alias pappa B tillbaka på banan igen. Jag hoppas att du fortsätter att kolla in mitt svammlande, och du får väldigt gärna berätta det för dina vänner.
pappa B


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback