Taskig grovmotorik


Man är ju lite av en fastighetsskötare också.
Vad gör man inte  för lite reducerad hyra?
Hänger knäveck naken i nåra kandelablar på närmsta torg?
Klämmer till med majonäsmustaschen på ett viktig MBL-förhandling?
Visar stjärten för till exempel Röda Rut, sådär helt apropå?
Nej, jag kan sträcka mig till att agera fastighetsskötare.
Så då gör jag det.
På gott och ont.
Mest ont. Just nu
Lite gott. Också.
Det onda sitter i armabågen. Jag skulle ut och sanda runt fastigheten där jag bor. Det är ju halt som fan.
Å där gick jag och strödde sand överallt. Fru Andersson och Farbror Tryffel har på ålders höst skaffat sig en sjujävlar taskig grovmotorik. Så om deras rostiga broddar inte räddar dom från att ramla, så kanske mitt grus kan göra det.
Jag gick väl i egna tankar (vems andra tankar kan man gå i?) och tror ni inte på fan att jag halka på arselet och landa med hela kroppen på den arma armbågen.
Det gjorde ont så in i helvete och nu får man i alla fall lämna återbud till matchen ikväll.
Det var det goda, för jag var inte direkt laddad till tänderna.
Nu får man vara henna å knåda på Biggan istället.
Så säg det onda som inte har nåt gott med sig.

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback