Tjorven på bas


The Tabletennis anno 1983! (jag önskar jag hade sparat nån bild)

Gilbert     sång
Tjorven    bas å sång
Christer  gitarr å sång
Hasse     trummor å inge sång

Fan, nu önskar jag inget annat än att få drämma av "Månkalas", "Elefantmössa" och "Hjärtlös och rar".
Vilka jävla låtar.
Och "Våra steg är större än våra fötter".
Vilken skön text!
Ungefär så här: (på ett ungefär alltså)

Vi går och går och rantar omkring
vi möter egentligen ingenting
men ändå så många
både korta och långa
vi går så vi blir alldeles trötter
våra steg är större än våra fötter

Det var en snabb låt i baktakt.
Hela vår karriär gick i snabb baktakt.
Men vi fick brudar och vi fick dricka Aurora och Kir direkt från flaskan och en mosbricka kosta fan inte mer än ett par kronor. Å Hasse klämde snorren i sin high hat, med flit, på fritidsgården.
Succé!
Jag blir sentimental och tänker ringa Tjorven ikväll.
Det tänker jag fan göra.
Christer ska jag maila.
Om inte i kväll, så i alla fall i morrn.

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback