TP istället för bridge



Det var lite konstigt det här.
Vaknade i min egen säng och tittade upp och tror ni inte på fan att det första jag ser är Ankan liggandes strax bredvid med lite spruckna morgonläppar.
Hon låg och läste en gammal tevebilaga.
Och i köket stod Biggan i en - jag har aldrig sett den - genomskinlig sån där negligé som inte har för avsikt att dölja någonting alls.
Hon brassa bacon och verkade trivas som fisken i köket.
Jag minns inte mycket av igår, jag måste nog säga det.
Det sista var att jag faktiskt kunde den där frågan, vad det gröna i all växtlighet kallas.
Vi spelade TP istället för bridge. Det var ingen som fattade ett jävla dugg.
Klorofyll sa jag och fick en tårtbit. Skitlätt.
Sen blev det liksom svart. Som synden.
Nu har vi käkat en fin frukost och Biggan förslog en promenad, men jag ställde in. Walk over, kan man säga.
Ankan hängde med. Precis som i natt. Tydligen.
Jag tycker inte om när det finns fler frågor än svar.
Men jag har gett mig fan på att inte grubbla.
Jag har bestämt mig för att slappa.
Sen får vi se om Biggan och jag verkligen orkar genomföra vad som var tänkt den här helgen.
Ankan blir mer och mer kär, har jag märkt. Biggan tycker att det är fint.
Och jag är ju den som inte klagar.
Hat bra!

gilbert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback